تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

هایفوتراپی؛ لیفتینگ پوست صورت و گردن بدون جراحی

پوست صورت و گردن نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر است و بیشتر دستخوش تغییرات مخرب نظیر بالا رفتن سن، پرتو نور خورشید، افزایش وزن و استعداد ژنتیکی می‌شوند. شل شدگی پوست صورت و گردن همراه با کاهش قابلیت ارتجاعی آن، سبب می شود جلوه ای نازیبا پدیدار شود. در این راستا لیفت صورت و گردن با هدف زیبایی و جوانسازی پوست صورت انجام شده و به کاهش میزان چین و چروک های پوستی کمک می کند. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراسوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند، لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا تمامی نقاط صورت و گردن را میتوان هایفوتراپی کرد؟

به دلیل وجود اعصاب حسی و حرکتی فراوان در نواحی پیشانی و کنار لب و چانه محدودیت جدی برای انجام هایفوتراپی وجود دارد. در اطراف چشم، یعنی پلک بالایی و پایینی و کنار چشم هم به علت ریسک بالا و خطر کوری، نباید هایفوتراپی انجام شود. در صورت هایفوتراپی در نواحی حساس احتمال فلج شدن اعصاب این نواحی وجود دارد.

هایفوتراپی چگونه ممکن است باعث فلج شدن اعصاب صورت شود؟

در قسمت های مختلف بدن اعصاب حسی و حرکتی مختلفی وجود دارد. صورت از جمله مناطقی از بدن است که دارای اعصاب حسی می باشد. این مسیر ها، مسیر تنه عصبی، اعصاب حسی و حرکتی صورت را نشان میدهند. در این نواحی به کاربردن کارتریج این دستگاه با فرکانس های 5/4 و 8 مگاهرتزی، ممکن است با خطر آسیب غیرقابل برگشت و فلج شدن اعصاب مذکور همراه شود.

ایا هایفوتراپی باعث افتادگی پوست می شود؟

خیر. هایفوتراپی باعث افتادگی پوست نمی شود؛ چون روشی کاملاً اصولی برای جوانسازی پوست است و با کلاژن سازی می تواند به ترمیم پوست هم کمک زیادی کند. برخی افراد بر این باور هستند که هایفوتراپی افتادگی و شل شدن پوست را به همراه دارد. در صورتی که اگر شما هایفو را در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید بدون عوارض خواهد بود. هدف اصلی هایفو لیفت و جلوگیری از افتادگی پوست است به همین دلیل شما می‌توانید برای بخش های مختلف خصوصاً نقاطی که عصب حسی در آنها کم است از این روش استفاده کنید. دستگاه هایفو تمرکز زیادی درباره قسمت های شل شده و افتاده پوست دارد و می تواند آنها را به حالت اول خود بر گرداند.

آیا هایفوتراپی برای زاویه سازی صورت کاربرد دارد؟

هایفوتراپی به سفت شدن پوست نواحی مختلف صورت کمک کرده و چربی اضافی را از بین می‌برد. در صورتی که از هایفو در قسمت فک و چانه استفاده شود، به زاویه سازی صورت کمک می‌کند.

هایفوتراپی صورت و گردن

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت و گردن

ماندگاری هایفو صورت و گردن

حداقل تا 6 ماه و حداکثر تا 3 سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است.

هایفو تراپی صورت و گردن در چند جلسه انجام میشود؟

برای تعیین تعداد جلسات هایفوتراپی با پزشک متخصص مشورت کنید. تعداد جلسات هایفو از یک جلسه تا حداکثر سه جلسه متغیر است.

آیا هایفوتراپی صورت عوارض دارد؟

هایفوتراپی جزء روش های با عوارض جانبی کم می باشد که چنانچه عوارضی همچون قرمزی، بی حسی و تورم در محل مورد نظر رخ دهند، خفیف و موقت خواهند بود. همچنین احتمال وقوع عوارض شدید همچون تیرگی پوست و درد بسیار کم است.

هزینه هایفوتراپی صورت و گردن

عوامل تأثیرگذار بر قیمت هایفوتراپی به مواردی چون ناحیه مورد درمان، مکان کلینیک، نوع دستگاه هایفوی مورد استفاده و تعداد جلسات هایفوتراپی اشاره کرد.

برای انجام هایفوتراپی به کدام کلینیک مراجعه کنم؟

انجام هر کاری در هر زمینه ای نیازمند مراجعه به متخصص به همان کار است. برای انجام کلیه خدمات زیبایی به کلینیک تخصصی پوست و مو باید مراجعه کرد.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15