تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

درمان اگزمای پوستی توسط متخصص طب سوزنی

اگزمای پوستی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های التهابی پوست است که با علائمی مانند خارش شدید، قرمزی، التهاب و پوسته‌ریزی همراه است. این بیماری می‌تواند در هر سنی بروز کند و به شدت کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. طب سوزنی، به عنوان یکی از روش‌های درمانی طبیعی، توانسته است در کاهش علائم اگزما و بهبود شرایط پوستی تأثیرگذار باشد. با تحریک نقاط خاص بدن و بهبود جریان انرژی، طب سوزنی می‌تواند التهاب و خارش پوست را کاهش داده و به ترمیم سریع‌تر بافت‌های آسیب ‌دیده و کاهش پوسته ریزی پوست کمک کند. تعداد جلسات درمانی بستگی به شدت اگزما و واکنش بدن به درمان دارد. در حالی که طب سوزنی برای خارش شدید بدن و اگزما می‌تواند مزایای خاصی داشته باشد، مهم است که این روش را به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی جامع در نظر بگیرید و قبل از انجام آن با دکتر متخصص برای درمان اگزما در تهران مشورت کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علائم اگزمای پوست

به طور کلی به دنبال اگزما علائم زیر بروز می‌کنند:

آیا طب سوزنی درمان قطعی اگزمای پوستی است ؟

طب سوزنی ممکن است به عنوان یک روش مکمل در درمان اگزمای پوستی مورد استفاده قرار گیرد، اما شواهد علمی کافی برای اثبات این که طب سوزنی می‌تواند درمان قطعی اگزما باشد، وجود ندارد. اگزما یک بیماری مزمن و پیچیده است که نیاز به استراتژی‌های درمانی جامع دارد.

درمان اگزمای پوست با طب سوزنی در تهران

مزایای طب سوزنی برای اگزمای پوستی

جوانسازی پوست با طب سوزنی و درمان بیماری های پوستی با این روش دارای مزایایی به شرح زیر است:

نتایج و اثرات طب سوزنی در کاهش اگزمای پوست

نتایج و اثرات طب سوزنی در کاهش اگزمای پوستی بر اساس مطالعات و موارد بالینی مختلف، شامل موارد زیر است:

نحوه درمان اگزمای پوستی با طب سوزنی

لازم است که بیمار با توجه به نوع درمان، بر روی صندلی بنشیند و یا بر روی تخت دراز بکشد. سپس متخصص طب سوزنی اگزما محل مد نظر برای درمان را ضد عفونی می کند. حال نوبت به انجام مراحل درمان با طب سوزنی می باشد. در این مرحله پزشک سوزن ها را وارد نقاط مشخصی از بدن می کند. بهتر است بدانید که تعداد سوزن های مصرفی در هر درمان با توجه به شرایط هر فردی متغیر می باشد. در برخی از موارد پزشکان سوزن ها را در جای خود حرکت داده و یا آنها را می چرخانند. انجام این کار باعث ایجاد گرما و جریان الکتریسیته در بدن شده و در نهایت موجب افزایش سرعت روند بهبود بیماری خواهد شد. مرحله آخر نوبت به خروج سوزن ها از بدن می باشد. لازم است بدانید که ورود و یا خروج سوزن ها از بدن هیچ دردی به همراه ندارد؛ چرا که این سوزن ها نازک بوده و مخصوص این نوع درمان طراحی شده است.

طب سوزنی اگزما چند جلسه است ؟

به طور متوسط بین 8 تا 12 جلسه طب سوزنی برای بهبود علائم لازم است.

عوارض طب سوزنی اگزما

این روش می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند سرگیجه و تهوع، خونریزی، عفونت، خستگی و بی‌حالی و حتی آسیب‌های عصبی شود. از خطرات و عوارض مزمن می‌توانیم به اسپاسم و پرش عضلانی و عفونت حاد اشاره کنیم.

هزینه درمان اگزما با طب سوزنی

هزینه طب سوزنی اگزما در تهران با توجه به فاکتور هایی از جمله تعداد جلسات درمانی، تجهیزات مورد استفاده در طول درمان، تعداد سوزن ها، محل درمان و یا مزد پزشک متخصص، شرایط بیماری هر فرد و …. متغیر می باشد.

نتیجه گیری

طب سوزنی به عنوان یک روش درمانی مکمل می‌تواند در کاهش علائم اگزمای پوستی و بهبود کیفیت پوست مؤثر باشد. اگرچه این روش به تنهایی درمان قطعی برای اگزما محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند به کاهش التهاب، خارش و قرمزی پوست کمک کند. درمان بیماریهای پوستی با طب سوزنی با استفاده از سوزن های مخصوص و نازک و وارد کردن آن در نقاط خاصی از بدن انجام می شود. مراجعه به یک متخصص طب سوزنی مجرب و انجام جلسات منظم می‌تواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. با توجه به مزایا و اثرات مثبت طب سوزنی، درمان اگزمای پوستی با طب سوزنی در تهران به عنوان گزینه‌ای مؤثر در کنار دیگر درمان‌های پوستی توصیه می‌شود.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

فواید درمان آکنه و جوش صورت با طب سوزنیفواید درمان آکنه و جوش صورت با طب سوزنی

طب سوزنی نه تنها باعث کاهش التهابات ناشی از آکنه می شود، بلکه به ترمیم سریع‌تر پوست و رفع فرو رفتگی جای جوش نیز کمک می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-19

درمان اگزمای پوستی توسط متخصص طب سوزنیدرمان اگزمای پوستی توسط متخصص طب سوزنی

طب سوزنی، به عنوان یکی از روشهای درمانی طبیعی، در کاهش علائم اگزما مثل خارش و التهاب پوست، ترمیم و بهبود شرایط پوستی تأثیرگذار است. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-16

اثرات طب سوزنی در بهبود پسوریازیس؛ مزایا، مراقبتها و هزینهاثرات طب سوزنی در بهبود پسوریازیس؛ مزایا، مراقبتها و هزینه

طب سوزنی با کاهش التهاب و تعادل انرژی بدن، به بهبود علائم پسوریازیس مانند خارش و پوسته ریزی کمک کرده و به عنوان یک روش مکمل در کنترل بیماری موثر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-12