تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

اثرات طب سوزنی در درمان ریزش مو؛ تقویت و رویش مو

طب سوزنی یکی از روش‌های درمانی سنتی چینی است که در سال‌های اخیر به عنوان روشی مؤثر در درمان ریزش مو و تقویت موهای کم پشت شناخته شده است. این روش از طریق تحریک نقاط خاصی از پوست سر به بهبود گردش خون و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و می‌تواند انواع مختلفی از ریزش مو مانند ریزش موی ارثی، آلوپسی و ریزش موی ناشی از استرس یا کمبود مواد مغذی را درمان کند. طب سوزنی نه تنها به کاهش ریزش مو کمک می‌کند، بلکه رویش مجدد موها و افزایش حجم و ضخامت آنها را نیز بهبود می‌بخشد. درمان با طب سوزنی معمولاً به چندین جلسه نیاز دارد تا نتایج مطلوبی به دست آید.

آنچه در این مطلب میخوانید

طب سوزنی کدام نوع ریزش مو را درمان می کند ؟

طب سوزنی به عنوان یک روش درمانی مکمل می‌تواند در درمان انواع خاصی از ریزش مو و رفع کم پشتی مو مؤثر باشد. در ادامه به برخی از انواع ریزش مو که ممکن است با طب سوزنی درمان شوند اشاره می‌کنم:

میزان اثر گذاری طب سوزنی در تقویت مو

روش درمانی طب سوزنی در تقویت موی سر و درمان کچلی یا طاسی اثرگذاری 90 درصد را به ثبت رسانده است. این روش به طرق زیر می‌تواند موثر باشد:

کاندیدای مناسب درمان ریزش مو با طب سوزنی

درمان ریزش مو با طب سوزنی می‌تواند برای برخی افراد مؤثر باشد که به شرح زیر است:
طب سوزنی می‌ تواند برای افرادی که الگوی ریزش موی مردانه و الگوی ریزش موی زنانه دارند و دلایل آن در عوامل هورمونی، سوء تغذیه، استرس یا بیماری ‌های خاصی مانند آلوپسی سبورئیک قرار دارد، موثر باشد. به‌ ویژه در خانم‌ ها که ممکن است مشکلات هورمونی بیشتری داشته باشند، طب سوزنی می ‌تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد.
همچنین افرادی که ریزش موهایشان تحت فشارهای عصبی اتفاق افتاده است، می توانند از این روش برای درمان ریزش مو بهره ‌مند می‌ شوند.

مراحل و نحوه درمان ریزش مو با طب سوزنی

درمان ریزش مو با طب سوزنی یک روش قدیمی است که به منظور تقویت فولیکول های مو و بهبود سلامت کلی پوست سر استفاده می‌شود. در ادامه به مراحل و نحوه این درمان اشاره می‌کنیم:

مراقبتهای پس از درمان ریزش مو در طب سوزنی

مراقبت‌های پس از درمان ریزش مو با طب سوزنی نقش مهمی در بهبود و حفظ نتایج درمان دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات و توصیه‌ها که باید پس از جلسات طب سوزنی برای مراقبت از موهای خود رعایت کنید، اشاره می‌کنیم:

ماندگاری نتایج طب سوزنی در تقویت موی سر

ماندگاری نتایج طب سوزنی در درمان ریزش مو به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور کلی، نتایج طب سوزنی در رشد مجدد مو ممکن است از چند ماه تا چند سال ماندگار باشند، البته مراقبت‌های پس از درمان و وجود یا عدم وجود عوامل تأثیرگذار بر ریزش و تضعیف مو بر ماندگاری نتایج طب سوزنی موثر است.

تعداد جلسات طب سوزنی برای قطع ریزش مو

تعداد جلسات درمان ریزش مو با طب سوزنی بستگی به شدت و وضعیت ریزش مو دارد؛ معمولا حداقل تعداد جلسات مورد نیاز برای این درمان حدود 10 جلسه است.

عوارض طب سوزنی پوست سر

استفاده از طب سوزنی برای موهای کم پشت و متدهای جوانسازی با طب سوزنی با عوارض جانبی بسیار کمتری همراه است که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد:

هزینه طب سوزنی برای ریزش مو در تهران

هزینه طب سوزنی برای ریزش مو در تهران به تکنیک و روش طب سوزنی، تجربه و مهارت بهترین دکتر متخصص، تعداد جلسات درمان و مدت زمان هر جلسه بستگی دارد.

نتیجه گیری

طب سوزنی به عنوان روشی طبیعی و مؤثر برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکول‌های مو، می‌تواند به افزایش رشد و پرپشت شدن موها کمک کند. با این حال، نتایج این روش بستگی به شدت ریزش مو، تعداد جلسات درمانی و مراقبت‌های پس از آن دارد. برای دستیابی به نتایج بهتر، مشاوره با یک متخصص طب سوزنی و تعیین برنامه درمانی مناسب اهمیت دارد. همچنین، رعایت توصیه‌های مراقبتی و پیگیری جلسات درمانی می‌تواند از بازگشت ریزش مو جلوگیری کند و نتایج ماندگارتری را به همراه داشته باشد.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

فواید طب سوزنی برای درمان کمر درد و دیسک کمرفواید طب سوزنی برای درمان کمر درد و دیسک کمر

طب سوزنی یک روش درمانی مکمل و تاثیر گذار برای تسکین درد پایین ستون فقرات و کمر درد ناشی از دیسک کمر و درد ناشی از گودی کمر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-28

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20