تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

اثرات طب سوزنی در درمان روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید)

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، یک بیماری خودایمنی مزمن است که منجر به التهاب، درد و تخریب مفاصل می‌شود. این بیماری می‌تواند به طور جدی کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و انجام فعالیت‌های روزانه را محدود کند. در جستجوی روش‌های درمانی موثر و ایمن برای کنترل این بیماری، طب سوزنی به عنوان یک روش مکمل و طبیعی مورد توجه قرار گرفته است. طب سوزنی، با استفاده از سوزن‌های نازک و تحریک نقاط خاص بدن، می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از روماتیسم مفصلی کمک کند. این روش درمانی با بهبود جریان انرژی در بدن و تقویت سیستم ایمنی، می‌تواند به کاهش علائم روماتیسم و بهبود عملکرد مفاصل کمک کند. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که طب سوزنی می‌تواند به عنوان یک روش ایمن و موثر در مدیریت روماتیسم مفصلی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال توصیه می‌شود قبل از شروع درمان، با پزشک معالج مشورت شود تا برنامه درمانی مناسبی تدوین شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

فواید طب سوزنی برای روماتیسم

فواید طب سوزنی روماتیسم در بیمارانی که از آن کمک گرفته اند به شرح زیر است :

طب سوزنی برای روماتیسم چقدر موثر است ؟

تحقیقات نشان می‌دهد که درمان طبیعی روماتیسم با طب سوزنی می‌تواند به عنوان یک درمان مکمل به افزایش کیفیت زندگی و کاهش علائم روماتیسم کمک کند. با این حال، نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و بهترین نتایج معمولا در کنار درمان‌های پزشکی دیگر دیده می‌شود. بیشتر مطالعات بهبود در علائم و کاهش درد و التهاب مفاصل پس از یک یا چند جلسه طب سوزنی در یک دوره 4 هفته ای یا بیشتر را نشان می دهد. نتایج سودمند پس از درمان روماتیسم با طب سوزنی ، در بیماران مبتلا به انواع روماتیسم شامل روماتیسم مفصلی، روماتیسم عصبی و روماتیسم مزمن شامل درد کمتر و سفت شدگی مفاصل و بهبود عملکرد فیزیکی می باشد.

مراحل درمان روماتیسم با طب سوزنی چگونه است ؟

فرد باید در حالتی راحت دراز بکشد. متخصص با آرامش سوزن ها را در محل های تاثیرگذار برای درمان فرو می کند و به مدت نیم ساعت به بیمار زمان می دهد که با حضور سوزن ها در بدن در حالت استراحت باقی بماند. در نهایت سوزن ها را از بدن بیمار خارج می کند و درمان به اتمام می رسد.

قبل از طب سوزنی روماتیسم چه اقداماتی لازم است ؟

قبل از درمان روماتیسم مفصلی با طب سوزنی، چند اقدام مهم وجود دارد که باید انجام شود:

مراقبتهای پس از طب سوزنی برای روماتیسم مفاصل

مراقبت‌های پس از طب سوزنی روماتیسم می‌تواند به بهبود نتایج درمان و تسکین علائم کمک کند. در ادامه، چند نکته مهم برای مراقبت‌های پس از درمان بیان می‌شود:

موارد منع سوزن درمانی روماتیسم

مواردی که می بایست از سوزن درمانی روماتیسم اجتناب کنند به شرح ذیل هستند:

تعداد جلسات طب سوزنی برای روماتیسم

بهبود روماتیسم با طب سوزنی به 5 تا 10 جلسه درمانی بسته به شرایط بیمار نیازمند است که البته با تشخیص پزشک تعیین می گردد.

آیا طب سوزنی برای درمان روماتیسم ایمن است ؟

در صورتی که این روش درمانی توسط یک پزشک مجرب انجام شود کاملا ایمن، بی خطر و بدون عارضه است.

هزینه هر جلسه طب سوزنی برای روماتیسم

هزینه‌ طب سوزنی برای درمان روماتیسم به تکنیک و روش طب سوزنی، تجربه و مهارت متخصص طب سوزنی برای روماتیسم در غرب تهران، تعداد جلسات درمان و مدت زمان هر جلسه دارد.

نتیجه گیری

طب سوزنی برای درمان روماتیسم مفصلی، به عنوان یک روش طبیعی و مکمل، می‌تواند به کاهش درد و التهاب و بهبود عملکرد مفاصل کمک کند. این روش ایمن بوده و با پیروی از توصیه‌های متخصصان طب سوزنی و انجام مراقبت‌های لازم قبل و بعد از درمان، می‌تواند نتایج مثبتی را برای بیماران به همراه داشته باشد. اگرچه طب سوزنی نمی‌تواند به تنهایی روماتیسم را درمان کند؛ اما می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا کمک شایانی کند. این روش، کم‌تهاجمی است و می‌تواند به طور موثر و با حداقل عوارض جانبی به درمان بیماری مذکورکمک کند. قبل از شروع درمان، می بایست مشورت لازم با بهترین متخصص طب سوزنی انجام شود تا مناسب ترین روش درمانی بر اساس نیازهای فردی انتخاب گردد.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

فواید طب سوزنی برای درمان کمر درد و دیسک کمرفواید طب سوزنی برای درمان کمر درد و دیسک کمر

طب سوزنی یک روش درمانی مکمل و تاثیر گذار برای تسکین درد پایین ستون فقرات و کمر درد ناشی از دیسک کمر و درد ناشی از گودی کمر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-28

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20