تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی، یک روش موثر در مدیریت دردهای مزمن و حاد به ویژه در نواحی کتف و شانه شناخته شده است. درد در ناحیه کتف و شانه می‌تواند ناشی از شرایط مختلفی از جمله شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه باشد. طب سوزنی با تحریک نقاط خاصی از بدن به وسیله سوزن‌های نازک، به تنظیم جریان انرژی در بدن (چی) کمک می‌کند و به این ترتیب درد و التهاب را کاهش می‌دهد. به ویژه در مواردی مانند شانه یخ زده، که به دلیل محدودیت حرکت و درد شدید فرد را دچار مشکلات فراوانی می‌کند، طب سوزنی می‌تواند یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی یا داروهای قوی باشد. این روش نه تنها در کاهش درد موثر است، بلکه به بهبود عملکرد مفاصل و بازیابی حرکات طبیعی شانه و کتف کمک می‌کند. با توجه به ایمنی و کارایی این روش، طب سوزنی به عنوان یک درمان مکمل یا حتی جایگزین برای روش‌های سنتی‌ درمانی، در میان بیماران و متخصصان سلامت محبوبیت یافته است. طب سوزنی، به عنوان یک روش کم‌تهاجمی، می‌تواند به طور موثر و با حداقل عوارض جانبی به درمان مشکلات مختلف کتف و شانه کمک کند. البته بهتر است که قبل از شروع هر گونه درمان، مشورت لازم با یک پزشک متخصص انجام شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای طب سوزنی کتف و شانه

طب سوزنی برای درمان درد تاندونها و مفاصل کتف و شانه مزایای بسیاری دارد. مزایای طب سوزنی برای کتف و شانه شامل موارد زیر می‌شود:

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی

کاربردهای طب سوزنی کتف و شانه

طب سوزنی برای درمان شانه درد و بیماری‌های مختلفی که این نواحی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، به کار گرفته شود. در ادامه به برخی از کاربردهای طب سوزنی کتف و شانه اشاره می‌شود:

نحوه درمان شانه و کتف درد با طب سوزنی

در ابتدا باید شانه بیمار به خوبی ضد عفونی شود تا آلودگی‌ها به همراه سوزن وارد پوست او نشوند. سوزن‌های مخصوص به نقاط مختلفی از بدن وارد می‌شوند. گاهی اوقات سوزن‌ها به ابزاری به نام الکتروآکوپانکچر وصل می‌شوند تا یک موج با تراکم پراکنده ایجاد شود. شدت امواج این دستگاه بر اساس میزان تحمل بیمار یا شدت انقباض عضله شانه تعیین می شوند. سوزن‌ها در همان حال که امواج الکتریکی بر روی آنها در حال اعمال شدن است، برای مدت زمان 30 دقیقه در نقاطی که متخصص طب سوزنی تشخیص داده باقی می‌مانند.

درمان شانه یخ زده با طب سوزنی چگونه است ؟

در طب سوزنی برای شانه یخ زده، متخصص سوزن‌های نازک به خصوصی را در نقاط خاصی از بدن فرو می‌کند. این نقاط که به آنها نقاط ماشه‌ای نیز می‌گویند، به عنوان نقاطی شناخته می‌شوند که در مسیر جریان انرژی در بدن قرار دارند. با فرو رفتن سوزن‌ها به نقاط ماشه‌ای، جریان انرژی در بدن بهبود می‌یابد و درنتیجه درد، التهاب، اضطراب و سایر علائم بیماری کاهش می‌یابند. همچنین برخی از انواع طب سوزنی از محرک‌های الکتریکی ضعیف که در سوزن‌ ها جریان دارد برای درمان شانه یخ زده استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : طب سوزنی کنترل درد چیست ؟

تعداد جلسات مورد نیاز سوزن درمانی کتف وشانه

مشکلات حاد ممکن است به جلسات کمتری نیاز داشته باشند (معمولا 4 تا 6 جلسه). در حالی که مشکلات مزمن یا شدید ممکن است نیاز به 8 تا 12 جلسه یا بیشتر داشته باشند.

اقدامات مهم قبل از سوزن درمانی شانه و کتف

جهت اینکه طب سوزنی برای شما مفید و بدون عوارض باشد، لازم است که قبل از آن نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به نکات مهم قبل از طب سوزنی اشاره شده است:

مراقبتهای لازم پس از طب سوزنی کتف و شانه

پس از درمان، مراقبت‌های خاصی لازم است تا اثرات درمانی بهبود یافته و از بروز عوارض جانبی جلوگیری شود. در ادامه به برخی از مراقبت‌های ضروری اشاره شده است:

موارد منع سوزن درمانی کتف وشانه

مواردی که نباید از طب سوزنی استفاده شود به شرح زیر است:

نقاط طب سوزنی کتف وشانه

در سوزن درمانی شانه یخ زده، نقاط مختلفی بر روی بدن وجود دارد که تحریک آنها می‌تواند به بهبود عملکرد و تسکین درد کتف و شانه کمک کند. در ادامه به برخی از نقاط که برای درمان مشکلات کتف و شانه استفاده می‌شوند اشاره می‌کنیم:

آیا سوزن درمانی کتف و شانه خطرناک است ؟

این روش در صورتی که در آن از سوزن های استریل استفاده شود و زیر نظر متخصص طب سوزنی برای درد کتف و شانه انجام شود خطر ندارد؛ اما امکان دارد عوارض جزئی به وجود بیاید. به عنوان مثال در اثر استفاده از سوزن امکان ایجاد کبودی و خونریزی جزئی وجود دارد.

هزینه طب سوزنی درد کتف وشانه

هزینه سوزن درمانی کتف و شانه به عوامل مختلفی مانند دستمزد متخصص طب سوزنی در غرب تهران، نوع مشکل فرد و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی دارد.

نتیجه گیری

طب سوزنی برای درمان دردهای کتف و شانه، به ویژه در شرایطی مانند شانه یخ زده، یک روش موثر و قابل اعتماد است. این روش با کاهش درد و التهاب و بهبود حرکت مفاصل، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بیماران باشد. در این روند با وارد کردن سوزن‌های بسیار ریز و باریک در قسمت‌های مشخص شده، بسیاری از دردهای مزمن را تسکین می‌دهند. انتخاب یک متخصص مجرب طب سوزنی و انجام مراقبت‌های لازم، به دست‌یابی به نتایج بهینه کمک می‌کند.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15