تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

تزریق فیلر شقیقه؛ مراقبت ها و ماندگاری

شقیقه‌ ها در کنار صورت و در نزدیکی چشمان قرار دارند. دم ابروها در جلوی شقیقه‌ ها پایان می‌ یابد و قسمت بالایی آن به پیشانی می‌ پیوندد. با گذر زمان و تحت تأثیر علل خارجی، حجم و برجستگی شقیقه‌ ها کاهش می‌ یابد. با تغییر ماهیچه‌ ها و ساختار شقیقه‌ ها ضعیف تر می‌ شود و این باعث ایجاد چین و چروک و کاهش برجستگی و شادابی آنها می‌ شود. در صورت تمایل به کاهش فرو رفتگی‌ های شقیقه‌ ها می‌ توانید از تزریق فیلر استفاده کنید. این فیلرها به دلیل سازگاری با بدن انسان، مواد تشکیل دهنده مناسبی برای پر کردن پوست محسوب می‌ شوند. تجربه نشان داده است که تزریق فیلرهای پوستی بسیار مؤثر است و هدف از استفاده از آنها بهبود ظاهر چهره می‌ باشد. یکی از رایج ترین ترکیبات مورد استفاده در پرکننده های پوستی، اسید هیالورونیک (HA) است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و در نگه داشتن آبرسانی و حجم دهی پوست نقش عمده ای دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت تو رفتگی شقیقه

بعضی افراد به طور زودرس با پیری روبرو می شوند و ممکن است فرورفتگی شقیقه ها زودتر از موعد معمول ظاهر شود. عوامل زیر نیز می توانند دلایلی برای بروز فرورفتگی شقیقه در افراد باشند:

فیلر شقیقه چیست؟

شقیقه‌ ها با گذر زمان ممکن است گودی داشته باشند که می‌ تواند به طراوت و شادابی آنها ضربه بزند. استفاده از تزریق فیلر برای رفع گودی در شقیقه‌ ها یک روش کاملاً ایمن و مفید است که می‌ تواند به حد زیادی در رفع این مشکل کمک کند. فیلرها می‌ توانند از انواع مختلفی تشکیل شوند و ممکن است مصنوعی یا طبیعی باشند. یکی از معروف‌ ترین مواد مورد استفاده در فیلرهای پوستی، اسید هیالورونیک (HA) است. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در پوست ما وجود دارد و نقش مهمی در حجم دهی و آبرسانی پوست دارد.

مزایای فیلر شقیقه

نحوه تزریق فیلر شقیقه

در ابتدا نوع فیلر مناسب برای شما انتخاب می‌شود و سپس پزشک، میزان فیلر مورد نیاز برای تزریق را نیز انتخاب می‌کند. از آنجایی که بسیاری از فیلر‌ها در ترکیب خود از مواد بی‌حس‌کننده نیز برخوردار هستند، شما نیازی به استفاده از بیحسی موضعی نیز در این فرآیند نخواهید داشت. البته در مواردی که آستانه تحمل فرد پایین باشد، باید بیحسی موضعی به صورت جداگانه تزریق شود. تزریق فیلر با سرنگ‌های بسیار کوچک برای شما انجام می‌شود و نتایج بسیار قابل قبولی را نیز به وجود می‌آورد.

فیلر شقیقه

اقدامات قبل از فیلر شقیقه

  1. برای جلوگیری از ایجاد کبودی‌های وسیع و یا خونریزی‌های احتمالی حین و پس از تزریق، مصرف هرگونه مسکن‌ و رقیق کننده‌های خون نظیر آسپرین را یک هفته قبل از انجام تزریق فیلر (تحت نظر پزشکتان) قطع کنید.
  2. در صورت ابتلا به بیماری‌های ویروسی مختلف در روزهای منتهی به انجام تزریق، به پزشک خود اطلاع دهید و درمان‌های مخصوص ویروس‌ها را دریافت کنید.
  3. برای جلوگیری از ایجاد درد و تورم‌های سنگین پس از تزریق، از مصرف الکل، کافئین و غذاهای پرچرب، پر نمک و پرکربوهیدرات 1 الی 2 روز قبل از جلسه تزریق فیلر خودداری نمایید.
  4. در هفته منتهی به فرایند تزریق فیلر از هرگونه درمان پوستی نظیر انواع لیزرها و یا سایر اقدامات شیمیایی روی پوست خودداری کنید.

مراقبتهای بعد از فیلر شقیقه

بعد از تزریق فیلر به صورت، متخصص شما احتمالاً نکاتی را برای مراقبت به شما خواهد داد که حداقل 72 ساعت پس از درمان باید رعایت کنید. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ماندگاری فیلر شقیقه

به طور کلی، فیلرهای شقیقه ماندگاری بالایی دارند و می‌توانند تا 6 ماه تا 2 سال به طول بینجامند. بعد از گذشت یک مدت زمان، فیلر به طور طبیعی در بدن تخلیه می‌شود و می‌تواند نیاز به تزریق مجدد فیلر را ایجاب کند.

سن مناسب تزریق فیلر شقیقه

افرادی که دارای سن 22 سال به بالا باشند.

کاندیدای مناسب فیلر شقیقه

قبل از تزریق فیلر، پزشک سلامت جسمی شما را برای این عمل بررسی می‌کند. افراد زیر کاندیدای مناسب تزریق فیلر به شقیقه هستند:

کاندیدای نامناسب فیلر شقیقه

معایب تزریق فیلر شقیقه

عوارضی برای این تکنیک نیز وجود دارد که غالباً این عوارض، طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می‌گردند:

هزینه فیلر شقیقه

هزینه‌ فیلر شقیقه به تعداد تزریق و یا ناحیه‌ مورد درمان، تجربه‌ پزشک، نوع و برند ژل مورد استفاده، موقعیت جغرافیایی مطب و کلینیک بستگی خواهد داشت.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15