تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

آیا درمان افتادگی پلک با طب سوزنی امکانپذیر است؟

بعضی از افراد به صورت ژنتیکی و برخی با گذر زمان و افزایش سن دچار افتادگی پلک می شوند. این موضوع چهره افراد را عبوس، ناراحت و مسن تر نشان می دهد و باعث کاهش جوانی و شادابی چهره می شود. لیفت صورت به کمک طب سوزنی مانند دیگر مسیرهای درمانی که به این روش انجام می شوند، شامل استفاده از سوزن های مخصوص می شود. این سوزن ها در نقاط به خصوصی در پوست صورت وارد شده و سوراخ های ریزی را در پوست به وجود می آورند. سوزن ها به صورت استراتژیکی وارد پوست شده و با به جریان انداختن گردش خون در پوست، به زیبا سازی و جوانسازی پوست صورت کمک می کند. با وارد کردن سوزن های مخصوص و بسیار ریز در نقاطی مانند کنار چشم ها، دهان، گردن و کناره های گوش ها می توان به صورت اساسی باعث ایجاد سفتی در عضلات صورت و کشش در آن نواحی شد. علاوه بر این با ورود این سوزن های ایمن و ریز در پوست کلاژن سازی در صورت تقویت شده و به این ترتیب طب سوزنی علاوه بر لیفت صورت به ترمیم سلول ها و جوانسازی پوست صورت نیز کمک می کند، در حالی که عوارض جانبی خاصی را نیز به دنبال ندارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای طب سوزنی در درمان افتادگی پلک چشم

مراحل درمان افتادگی پلک با طب سوزنی

جهت انجام طب سوزنی برای درمان افتادگی پلک ابتدا متخصص، قسمت مشخصی را برای انجام طب سوزنی مشخص می‌نماید و سپس محل مورد نظر را به کمک محلول الکلی ضدعفونی کرده و به کمک سوزن‌های بسیار نازک که مخصوص انجام این درمان است در نقاط مختلف و خاص وارد پوست اطراف چشم می نماید و به کمک آنها به رفع افتادگی پلک کمک می کند. فرو بردن سوزن ها در پوست باعث ایجاد سوزش خفیف در پوست می گردد که ممکن است پزشک جهت تحریک پوست حرکت های ملایمی به سوزن نیز بدهد. سوزن هایی که در طب سوزنی مورد استفاده قرار می‌گیرند حدود 5 تا 30 دقیقه باید در پوست باقی بماند و پس از این مدت زمان خارج می شوند. مدت زمانی که جهت انجام طب سوزنی برای رفع افتادگی پلک در نظر گرفته می‌شود حدود نیم الی یک ساعت زمان می باشد.

طب سوزنی افتادگی پلک

مراقبتهای بعد از طب سوزنی پلک افتاده

جهت انجام طب سوزنی برای درمان افتادگی پلک نیاز به مراقبت های خاص قبل از انجام درمان وجود ندارد؛ ولی بهتر است که فردی که اقدام به انجام این درمان می‌نماید از مالش بسیار شدید بر چشم خودداری کند و برای چند ساعت از نگاه کردن به تلویزیون،گوشی و مانیتور خودداری نماید.

میزان اثرگذاری درمان افتادگی پلک با طب سوزنی

اثر مثبت درمان افتادگی پلک با طب سوزنی در مطالعات اخیر کارآزمایی بالینی نشان داده شده است. برای بهبود علائم از طریق طب سوزنی انجام این روش حداقل 10 تا 15 جلسه و دو بار در هفته لازم است و بعد از شش جلسه، علائم بهبود آغاز خواهد شد. باید توجه داشت که بدن تمام افراد به درمان با روش طب سوزنی پاسخ نمی‌دهد.

مدت زمان انجام طب سوزنی برای پلک افتاده

هر جلسه درمان افتادگی پلک با طب سوزنی بین نیم تا یک ساعت طول می‌کشد.

دوره نقاهت طب سوزنی پلک افتاده

روش طب سوزنی برای افتادگی پلک، نیازی به طی کردن دوره نقاهت ندارد. کبودی احتمالی ایجاد شده بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

کاندیدای درمان پلک افتاده با طب سوزنی

درمان افتادگی پلک با طب سوزنی در مواردی که این عارضه به‌دلیل مشکلات عصبی‌‌ عضلانی مانند سکته مغزی، بیماری‌ میاستنی گراویس و فلج بل افاق بیفتد، ممکن است.

همچنین طب سوزنی باعث جوانسازی و لیفت پوست صورت می‌شود، درنتیجه در افرادی که به علت بالا رفتن سن و ژنتیک، دچار پوست شل روی پلک بالا هستند، ممکن است این روش مؤثر باشد.

کاندیدای نامناسب درمان پلک افتاده با طب سوزنی

هر چند استفاده از طب سوزنی برای زنان باردار نتیجه شگفت انگیزی را به همراه دارد؛ ولی آنها باید از طب سوزنی برای جوانسازی صورت اجتناب کنند.

دیگر افرادی که قادر به استفاده از طب سوزنی جوانسازی صورت نیستند، شامل افراد دیابتی یا افراد مبتلا به بیماری های جدی از قبیل سرطان، ایدز یا بیماری های کرونری، ناهنجاری های لخته شدن خون، میگرن مکرر و غیر قابل کنترل و ناهنجاری های حملات ناگهانی از قبیل صرع یا پر فشار خونی غیر قابل کنترل می باشد.

درمان افتادگی پلک با طب سوزنی بهتر است یا بلفاروپلاستی؟

انتخاب هرکدام از این دو روش به علت افتادگی پلک و شدت آن بستگی دارد. طب سوزنی در بعضی از موارد، پاسخ خوبی دارد؛ اما بعضی موارد به طب سوزنی پاسخی نمی‌دهد و نیازمند بلفاروپلاستی است.

برای درمان افتادگی پلک با طب سوزنی به‌ چه متخصصی باید مراجعه کنیم؟

پزشکان عمومی یا متخصصان طب فیزیکی آموزش‌دیده در زمینه طب سوزنی و دارای مدرک رسمی این روش درمانی، مجاز به انجام آن هستند.

هزینه رفع افتادگی پلک با طب سوزنی

هزینه هایی که مختص به انجام درمان با طب سوزنی می باشد با توجه به محل انتخاب درمان و دستمزد متخصص برای تمام افراد متفاوت می‌باشد .

عوارض طب سوزنی پلک

پروسه طب سوزنی به طور کلی، رویه ای ایمن محسوب می شود. به خصوص اگر این فرایند توسط یک متخصص کار آزموده به انجام برسد. با این حال نمی شود از احتمال بروز یکسری اثرات جانبی پس از پروسه جوانسازی با طب سوزنی چشم پوشی کرد. اثرات جانبی که به سبب این پروسه نمود پیدا می کنند، خفیف و جزئی هستند. احساس فشردگی در پوست پس از این فرایند، تجربه ای معمول است. بروز کبودی و خونریزی بسیار کمی نیز ممکن است وقوع یابد، به ویژه در افرادی که پیش از طب سوزنی نوعی داروی رقیق کننده خون مصرف کرده باشند. این موارد به طور عادی، طی چند روز خود به خود برطرف می شوند و به اقدامات خاصی نیاز نیست. اگر شدت اثرات جانبی بیشتر شود، ممکن است فرد، خارش، پوسته پوسته شدن، درد و ورم را نیز تجربه کند. هر چند وقوع این موارد به ندرت دیده می شود.

برای آگاهی از نقش پی آر پی در شادابی و جوانسازی پوست کلیک کنید.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15