تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

تزریق بوتاکس برای درمان و کاهش سردردهای میگرنی

میگرن نوعی سردرد شدید است که با دردی متفاوت همراه است و معمولاً یک طرف سر را درگیر می‌کند. سردرد میگرنی معمولاً نبض‌دار است و شدت درد آن به حدی است که کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل درمان و جلوگیری از حملات میگرن نقش حیاتی و کلیدی در زندگی افراد دارد. تزریق بوتاکس بهترین درمان سردرد میگرنی است و در درمان بیماران مبتلا به سردرد مزمن موفق بوده است. بوتاکس که حاوی سم بوتولینوم نوع A است، در اطراف فیبرهای دردناکی که در سردرد درگیر هستند تزریق میگردد و به پایانه های عصبی اطراف محلی که تزریق شده ورود پیدا میکند و رها سازی مواد شیمیایی درگیر در انتقال درد را متوقف میکند. این عمل مانع از فعال سازی شبکه های درد در مغز میگردد. بوتاکس، درمان سر دردهای مزمن میگرنی می باشد که اکثر اوقات رضایت مراجعه کنندگان را به همراه دارد. اگر شما هم به دنبال راهی برای درمان سر درد های میگرنی هستید، در ادامه این مطلب شما را با بوتاکس میگرن، مزایا و عوارض آن آشنا می کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

آیا تزریق بوتاکس درمان قطعی میگرن است ؟

مطالعات نشان داده‌اند که تزریق بوتاکس به عنوان یکی از درمان‌های پیشگیری از میگرن مزمن، مؤثر است و می‌تواند تعداد روزهای سردرد و میگرن را به طور معناداری کاهش دهد و درمان سر درد باشد.

بوتاکس چه نوع سردردهایی را درمان میکند ؟

FDA بوتاکس را تنها برای درمان میگرن مزمن و سردردهای تنشی تایید کرده است. در واقع کسانی که در ماه 15 روز یا بیشتر به سردرد مبتلا می‌شوند، به میگرن مزمن مبتلا هستند. هرچقدر مقدار سردردها بیشتر باشد، معمولا اثربخشی بوتاکس نیز بهتر خواهد بود. کسانی که در ماه کمتر از 15 روز به سردرد مبتلا می‌شوند، بهتر است از بوتاکس استفاده نکنند.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

مزایای تزریق بوتاکس میگرن

تزریق بوتاکس مزایایی زیادی برای درمان میگرن دارد که عبارتند از:

میزان اثر بخشی و ماندگاری بوتاکس میگرن

بوتاکس یک روش درمانی کنترلی برای سردردهای میگرنی است و برای مدت محدودی اثر گذار است و در نتیجه بعد از مدتی نیاز به تمدید دارد. میزان تاثیر بوتاکس کاملا به فرد بیمار و نوع میگرن او بستگی دارد. تاثیر اصلی بوتاکس، کاهش تعداد و شدت سردردهای میگرنی است و البته در برخی از افراد سردردها را در زمان تاثیرگذاری به طور کامل از بین می‌برد، بنابراین به طور قطعی نمی‌توان در مورد میزان تاثیر آن برای همه افراد نظر داد. با این حال، بر اساس مطالعات پژوهشی معتبر، بیشتر از 90 درصد افرادی که مبتلا به بیماری میگرن مزمن هستند، نتیجه رضایت بخشی از تزریق بوتاکس می‌گیرند. تاثیر تزریق بوتاکس در کاهش سردرد میگرنی از حدود 5 روز بعد از تزریق شروع می‌شود و بعد از دو هفته کامل می‌شود. ماندگاری تاثیر این روش درمانی نیز به طور معمول بین 3 تا 6 ماه است. ارزیابی موفقیت بوتاکس برای میگرن شامل نظارت بر دفعات، مدت و شدت حملات میگرنی است. کاهش قابل توجه تعداد روزهای میگرن در ماه نشان دهنده‌ اثربخشی بوتاکس بر میگرن است.

درمان میگرن با بوتاکس چگونه است ؟

در روش تزریق بوتاکس برای میگرن، پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک، سم بوتولینوم را به ماهیچه‌های کوچک زیر پوست شما در نواحی مختلف اطراف صورت، سر و گردن تزریق می‌کند.

مراقبتهای پس از تزریق بوتاکس میگرن

بوتاکس میگرن برای چه افرادی مناسب نیست ؟

زنان باردار و مادران شیرده و همچنین افرادی که به پروتئین‌های موجود در شیر گاو حساسیت دارند باید از تزریق سم بوتولینوم برای درمان میگرن خودداری کنند. همچنین بوتاکس برای بیمارانی که کمتر از 15 روز در ماه سردرد دارند توصیه نمی‌شود.

نقاط تزریق بوتاکس برای میگرن

مطلب پیشنهادی : درمان میگرن با طب سوزنی

بهترین نوع و برند بوتاکس برای درمان میگرن

امروزه برندهای زئومین و دیسپورت به عنوان بهترین برند بوتاکس برای درمان میگرن موجود در دنیا شناخته می‌شوند. در کشور نیز، دو برند مصپورت و دیستون به خوبی رضایت زیباجویان را به دست آورده اند.

عوارض بوتاکس میگرن

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

هزینه بوتاکس برای درمان میگرن بسته به عوامل مختلفی متغیر است. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

نتیجه گیری

استفاده از روش تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، یکی از روش‌هایی است که تاکنون، به صورت بالینی مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج خوبی در پی داشته است. در واقع، با تزریق بوتاکس برای میگرن، امکان رسیدن سیگنال درد به پایانه‌های عصبی در سر و گردن از بین رفته و شدت سر درد میگرنی و سردرد عصبی، کمتر شده یا از بروز آن جلوگیری به عمل می‌آید. برای درمان سر دردهای میگرنی خود به پزشک مراجعه کرده و برای دریافت مشاروه و راهنمایی‌های بیشتر با او در ارتباط باشید.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15