تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

مزوتراپی مو و اثرات آن در قطع ریزش و رویش مجدد موها

افزایش سن و تغییر سبک زندگی و مصرف غذاهای نا سالم سبب شده که در طی دهه اخیر شاهد افزایش ریزش مو باشیم. این مورد بیشتر در افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی دچار ریزش مو هستند، بیشتر دیده می شود. به همین دلیل در صورتی که به دلایل مختلف و به ویژه به دلیل مشکلات ارثی و ژنتیکی دچار ریزش مو شده اید، می توانید از همان زمان شروع ریزش مو، و حتی پیش از آن شروع به انجام روش های درمانی کنید. یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو، مزوتراپی است. مزوتراپی برای ریزش مو یک درمان قدرتمند محسوب می شود و باعث تقویت فولیکول های مو و توقف ریزش مو می شود که در آن مواد مغذی و دارویی به صورت تزریق مستقیم در لایه میانی پوست سر تزریق می‌شوند. مزوتراپی به صورت کم تهاجمی انجام گیرد، بنابراین بعد از تزریق مزوتراپی نیازی به استراحت نیست و می‌توانید به فعالیت های روزمره بپردازید.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوتراپی مو چیست ؟

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که برای رفع ریزش مو و رشد موها استفاده می‌شود. در این روش، داروی مزوتراپی مو که شامل مواد مغذی و ویتامین‌ها است به صورت تزریقی به پوست سر تزریق می‌شوند تا تغذیه و رشد موها را بهبود بخشند.

کاربرد مزوتراپی پس از کاشت مو

  1. جلوگیری از ریزش موها
  2. ضخیم شدن و تقویت ریشه مو
  3. بهبود و افزایش سرعت رشد موها
  4. بهبود تراکم موها
  5. تسریع در بهبود زخم ها
درمان ریزش مو با مزوتراپی

فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی مو چگونه انجام میشود ؟

تزریقات مزوتراپی با استفاده از سوزنی مشابه با سوزن انسولین و به صورت دستی یا با استفاده از دستگاهی به نام «مزوگان» صورت می‌گیرد. این که تزریقات به شکلی دستی انجام شوند یا با استفاده از مزوگان، به انتخاب پزشک بستگی دارد و هردو تکنیک‌های خوبی هستند. سوزن تا حدود 1 میلی‌متر به درون پوست نفوذ کرده و محلول درمانی را مستقیماً به درون لایه‌ میانی پوست تزریق می‌کند.

مراقبتهای لازم بعد از مزوتراپی مو

چه کسانی نباید مزوتراپی مو انجام دهند ؟

در شرایط زیر، نباید مزوتراپی انجام شود:

  1. بارداری و شیردهی
  2. حساسیت به مواد موجود در فرایند
  3. وجود اختلالات سیستم غدد درون‌ریز
  4. وجود تومورهای خوش‌خیم و بدخیم
  5. ابتلا به عفونت‌ها
  6. قاعدگی

مزوتراپی مو چند جلسه است ؟

به‌ طور کلی، اکثر بیماران به 10 تا 15 جلسه با فاصله 2 تا 4 هفته‌ای برای دستیابی به نتیجه دلخواه نیاز دارند. با این حال، برخی از بیماران بسته به‌ شدت ریزش مو و پاسخ به درمان ممکن است به جلسات بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشند.

مزوتراپی چقدر در درمان ریزش مو موثر است؟

با توجه به گفته‌ متخصصان و پزشکان این حوزه، مزوتراپی 90 تا 92 درصد موفقیت دارد. هدف از انجام مزوتراپی مو، تقویت و بهبود عملکرد ریشه مو می‌باشد. با این عملیات، پوست سر مواد مغذی را دریافت کرده و برای فعال‌سازی پیازهای غیرفعال و بهبود فعالیت پیازهای فعال مو، مواد را مصرف می‌کند. اگر شرایط فرد برای انجام مزوتراپی مساعد باشد، اثرگذاری خوبی از آن خواهد دید. کسانی که تجربه مزوتراپی مو داشتند، در مورد اثرات این روش درمانی بر مشکل ریزش مو چند نظر واحد دارند و تأثیرات آن را مثبت اعلام می‌کنند.

مدت ماندگاری نتایج مزوتراپی مو

اگر چه عوامل زیادی در ماندگاری مزوتراپی مو تاثیر دارند؛ اما به طور کلی این روش درمانی و زیبا سازی از 12 تا 18 ماه ادامه خواهد داشت. پس از آن می ‌توان با استفاده از جلساتی که در فاصله‌ های طولانی تعیین می‌ شوند این ماندگاری را افزایش داد.

بهترین کوکتل مزوتراپی مو

هزینه هر جلسه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو می تواند به تعداد جلسات تزریق و ترکیبات استفاده شده بستگی داشته باشد. همچنین این هزینه می تواند بسته به برند داروی مصرفی، قیمت مصوب کلینیک و دستمزد متخصص جهت تزریق متفاوت باشد.

نتیجه گیری

مزوتراپی مو روشی درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، مواد معدنی و مخلوط اسیدهای آمینه مورد نیاز مو به پوست سر انجام می‌شود. این روش به اجزاء تغذیه کننده فولیکول‌های مو کمک می‌کند که به وسیله آمپول مزوتراپی مو به راحتی در مو بنشینند. با این روش می‌توان ریزش مو را درمان کرد چون موهای نازک را ضخیم، ریزش مو را متوقف و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند. برای مشاوره دریافت چنین خدمات و فرایندهایی باید به متخصص مراجعه کنید. بسیار مهم است که برنامه‌های مزوتراپی مو به طور منظم در یک کلینیک معتبر و توسط متخصص انجام شود.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15