تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

تزریق ژل لب و انواع مدل های آن؛ ماندگاری عوارض نحوه تزریق

تزریق ژل لب از جمله روش هایی است که برای فرم دهی و حجم دهی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد. ژل لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود و ظاهری برجسته به لب‌ها می‌بخشد، همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می‌کند. انواع مختلفی از مواد جهت تزریق ژل استفاده می‌شوند؛ اما محبوب‌ترین آنها اسید هیالورونیک است. یکی از دلایل محبوبیت این ماده این است که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در حالت عادی در بدن یافت می‌شود، در نتیجه خطر واکنش‌های آلرژیک کاهش پیدا می‌کند و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. انواع مدل تزریق ژل لب نیز وجود دارد، مدل‌هایی که هر کدام می‌توانند برای چهره و سلیقه افراد مختلف مناسب باشند و زیبایی دلخواه را به آنان ببخشند که در ادامه معرفی می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع تکنیک‌های تزریق ژل لب

مدل‌های رایج تزریق ژل لب عبارت‌اند از:

تزریق ژل لب عروسکی

درواقع تزریق ژل لب عروسکی، بیشتر از اینکه حجم لب ها را افزایش دهد، به لب بالا و پایین ارتفاع می‌دهد تا لب‌ها کشیده تر به نظر برسند. نواحی تزریق ژل لب عروسکی بیشتر در قسمت V شکل لب و وسط لب پایین است تا لب درشت تر شود.

تزریق ژل لب قلبی

این تکنیک تزریق ژل به‌ گونه‌ای انجام می‌شود که فرم نهایی لب به شکل قلب شبیه باشد. در واقع تمرکز اصلی برای تزریق ژل قلبی روی قسمت میانی لب بالا می باشد.

تزریق ژل لب مدل هالیوودی

در این مدل با تزریق ژل یا دیگر پرکننده ها به مرکز و وسط لب ها و افزایش حجم این قسمت شکل خاصی به لب ها می دهند. در حالی که قسمت های کناری لب ها در حالت عادی خود و متناسب با خطوط اطراف لب هستند.

تزریق ژل لب باربی

در این روش برای پیاده سازی مدل باربی، تمام نقاط لب به ویژه ناحیه میانی لب‌ها و قسمت V شکل لب بالا باید با ژل حجم دهی شوند.

تزریق ژل لب مدل نچرال (طبیعی)

مدل ژل لب نچرال یا طبیعی بیشتر بین آن دسته از افرادی محبوب است که طرفدار تغییرات و زیبایی طبیعی هستند و ترجیح می‌دهند تزریق ژل آنها خیلی مشخص نباشد، بلکه تنها فرم دلخواه را با حالتی طبیعی ایجاد کند. در این مدل تزریق به تقارن، حجم و برجسته سازی لب بر اساس نیاز آن توجه می‌شود و سعی بر این است که تغییرات تا جای ممکن طبیعی و نچرال جلوه کنند. در این روش تزریق بر اساس مدل لب هر شخص اقدامات متفاوت انجام می‌گیرد.

تزریق ژل لب

نحوه تزریق ژل لب

برای انجام این تزریق زیبایی، نیاز به بی حسی موضعی یا تزریقی دارید که با توجه به شدت و آستانه تحمل درد شما می‌تواند به صورت موضعی یا با تزریق ژل بی‌حس کننده انجام شود. سپس، تزریق ژل لب توسط متخصص با استفاده از سرنگ به زیر پوست لب تزریق می‌شود.

مراحل تزریق ژل لب

  1. ابتدا پزشک لب‌های شما را با محلول آنتی باکتریال تمیز می‌کند.
  2. برای کاهش درد در حین و بعد از عمل، پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.
  3. هنگامی که ماده بی‌حس کننده در پوست جذب شد، پزشک شما فرآیند تزریق را آغاز می‌کند. پس از هر تزریق، آنها به سرعت محل را ماساژ می‌دهند و در صورت نیاز محلول بیشتری تزریق می‌کنند.

اقدامات قبل از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

مطلب پیشنهادی : نتایج و اثرات نهایی تزریق فیلر

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

به دلیل استفاده از انواع مواد بی حس کننده هیچ گونه دردی را در طی روند تزریق احساس نخواهید کرد؛ اما بعد از آن هم شاید بنا به دلایلی مقداری درد خفیفی همراه با سوزش را تجربه کنید که البته به صورت نادر اتفاق می افتد.

علت درد پس از تزریق ژل لب چیست؟

از آنجایی که لب یکی از حساس ترین نواحی بدن است، درد و تورم پس از تزریق طبیعی است. با این حال، درد شدید می تواند نشانه هشدار باشد. هنگام تزریق فیلر لب، ممکن است تزریق ژل به داخل یا اطراف شریان باعث انسداد عروق شود که درد شدیدی را ایجاد می کند. در صورت وجود انسداد، متوجه تغییر رنگ پوست اطراف لب هایتان به رنگ آبی مایل به خاکستری خواهید شد. استفاده از کانولا با حداقل نقاط ورودی به کاهش این خطر کمک می کند.

عوامل دیگری بر میزان درد تزریق ژل لب مؤثر هستند، این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

چه کسانی نمیتوانند تزریق ژل لب انجام بدهند؟

تزریق ژل لب مناسب چه کسانی است؟

تزریق ژل لب برای افرادی که لب‌های باریک و بد فرمی دارند انتخاب مناسبی است. برخی افراد نیز دوست دارند لب‌هایی حجیم‌تر و خوش‌فرم‌تر داشته باشند که در این صورت تزریق ژل لب می‌تواند به آنها کمک کند تا لب‌های خود را به فرم دلخواه درآورند.

ماندگاری تزریق ژل لب چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل‌ لب بین 12 تا 18 ماه است. این مدت زمان می‌تواند بسته به عوامل مختلفی مانند نوع ژل، منطقه تزریق و واکنش بدن هر فرد متفاوت باشد.

آیا تزریق ژل حالت طبیعی لب را تغییر می دهد؟

پس از جذب ژل نباید ظاهر طبیعی لب تغییر کند. استفاده از تزریق ژل برای افزایش حجم لب ها ممکن است به نظر برخی افراد به نظر مصنوعی و غیرطبیعی بیاید. این احساس ممکن است به علت استفاده از مقدار زیادی ژل یا تزریق شدن نادرست آن باشد. برای جلوگیری از این مشکل، مهم است که به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا به شما راهنمایی کند و مقدار مناسب ژل را برای تزریق انتخاب کند. همچنین انتخاب نوع ژل مناسب نیز می تواند به حفظ حالت طبیعی لب و جلوگیری از نتایج مصنوعی کمک کند.

عوارض تزریق ژل لب

تزریق ژل لب ممکن است با عوارضی همراه باشد. در صورتی که این تزریق توسط پزشک متخصص انجام شود، عوارض آن موقتی بوده و به سرعت برطرف می‌شوند؛ اما در صورتی که توسط افراد غیرمتخصص انجام شود، ممکن است با عوارض سختی همراه باشد. به طور کلی عوارض طبیعی تزریق ژل لب شامل موارد زیر می‌باشد:

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل لب به‌ عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارت‌اند از:


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

فواید طب سوزنی برای درمان کمر درد و دیسک کمرفواید طب سوزنی برای درمان کمر درد و دیسک کمر

طب سوزنی یک روش درمانی مکمل و تاثیر گذار برای تسکین درد پایین ستون فقرات و کمر درد ناشی از دیسک کمر و درد ناشی از گودی کمر است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-28

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20