تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

رفع خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکس

به مرور زمان همه افراد دچار تغییرات تدریجی در ظاهر می‌شوند. محققان معتقدند برخی از قسمت‌های پوست صورت نسبت به بخش‌های دیگر حساسیت بیشتری نسبت به علائم پیری دارند. این نواحی شامل ناحیه اطراف چشم می‌شود. خطوط پنجه کلاغی، خطوط کوچکی هستند که از کنار چشمان شما شروع شده و تا گوش خارجی و شقیقه‌ها امتداد می‌یابند و به‌ مرور زمان به ‌دلیل انقباضات کوچک عضلانی ایجاد می‌شوند. ابتدا خطوط پنجه کلاغی به صورت خطوط قابل توجه در زمان لبخند زدن یا خنده کردن به دور چشمان شما ایجاد می شود؛ اما با گذشت زمان، حتی وقتی لبخند هم نزنید یا اینکه در حال استراحت باشید، این خطوط باقی خواهد ماند و به خطوط ایستا تبدیل می گردد. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند از ایجاد این چروک‌ها پیشگیری کرد یا آنها را به تعویق ‌انداخت. بوتاکس پنجه کلاغی از سم بوتولینوم تولید می شود و در حوزه پزشکی به عنوان یک درمان غیرجراحی برای کاهش چین و چروک صورت استفاده می‌شود. با تزریق بوتاکس در ناحیه پنجه کلاغی، عضلات مورد نظر برای تشدید چین و چروک‌ها در اطراف چشم موقتاً ضعیف شده و کاهش می‌یابند و باعث می‌شود چین و چروک‌های پنجه کلاغی کمتر قابل مشاهده باشند و ظاهر جوانی و صافی به پوست در این ناحیه می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد خطوط پنجه کلاغی دور چشم

مزایای بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

نحوه تزریق بوتاکس دور چشم

پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

تزریق بوتاکس دور چشم

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

  1. خم کردن سر ممکن است منجر به جا به جایی بوتاکس تازه تزریق شده شود، به همان دلیل تا 24 ساعت پس از تزریق صورت را خم نکنید و برای خوابیدن حالت طاق باز داشته باشید.
  2. ماساژ دادن صورت و ناحیه بوتاکس منجر به حرکت آنها شده و خطرات متعددی را به همراه دارد. لذا سعی کنید صورت تا حداقل 4 ساعت به ناحیه تزریق فشار وارد نکنید.
  3. به منظور جلوگیری از لخته شدن خون و ایجاد کبودی در اطراف چشم، پس از تزریق داروهایی از قبیل آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن و همچنین ویتامین E مصرف نکنید.
  4. استحمام پس از تزریق ممکن است منجر به ایجاد عفونت شود و به همین دلیل حداقل یک تا دو روز نباید دوش بگیرید.
  5. در ناحیه تزریق از کمپرس آب سرد استفاده کنید. سرد شدن ناحیه تزریق نه تنها از ایجاد التهاب و کبودی جلوگیری می کند، بلکه مانع از حرکت بوتاکس و تغییر شکل صورت نیز خواهد شد.
  6. به منظور جلوگیری از انعقاد خون تا 24 ساعت پس از تزریق مصرف نوشیدنی های الکلی ممنوع می باشد.

میزان ماندگاری بوتاکس خطوط پنجه کلاغی

میزان ماندگاری بوتاکس به قدرت عضله شما بستگی دارد حداقل 3 ماه تا 6 ماه می ماند.

بهترین زمان برای تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی

تزریق بوتاکس معمولاً برای افراد بین 25 تا 65 سال توصیه می‌گردد.

موارد منع تزریق بوتاکس پنجه کلاغی

آیا تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی خطرناک است؟

تزریق در نزدیکی چشم بیشترین خطر و عوارض را به همراه دارد. هدف از تزریق بوتاکس در این نواحی معمولاً از بین بردن خطوط ابرو و پنجه کلاغی است. پس از تزریق بوتاکس، ممکن است چشم‌ها تحریک و خشک شوند و حتی ممکن است کاملاً خونی و قرمز شوند. علاوه بر این تحریک این ناحیه می‌تواند باعث تاری دید و ناتوانی در دید صحیح شود.

عوارض بوتاکس پنجه کلاغی

هزینه بوتاکس پنجه کلاغی

هزینه تزریق بوتاکس بر اساس تعداد واحد بوتاکس تزریقی محاسبه می شود. تعداد واحد مورد نیاز برای تزریق ماده بوتاکس نیز به میزان چین و چروک یا شدت عارضه محل هدف درمان بوتاکس، بستگی دارد. کلینیک انتخابی برای تزریق بوتاکس، مهارت پزشک متخصص و برند ماده تزریقی نیز در تعیین قیمت تزریق بوتاکس تأثیر دارد.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15