تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

تاثیر میکرودرم ابریژن در جوانسازی و شادابی پوست

زیبایی و شادابی پوست از جمله عوامل تأثیرگذار در زیبایی افراد می باشد. قرارگیری در معرض نور خورشید، رژیم غذایی ناسالم و مشکلات هورمونی از علل بروز چین و چروک، جوش، آکنه و دیگر مشکلات پوستی است. امروزه روشهای متعددی برای رفع مشکلات پوست و نواحی مختلف صورت ارائه شده است. یکی از غیر تهاجمی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین این روشها میکرودرم ابریژن می‌باشد. میکرودرم ابریژن پروسه‌ی لایه ‌برداری غیرتهاجمی پوست است که در آن لایه‌ی رویی پوست (سلول‌های مرده) به‌صورتی ملایم، تراشیده شده و موجب تولید کلاژن می‌شود تا پوست تازه و سالم رشد یابد و چهره‌ای جوانتر و شادابتر داشته باشید. خطوط کم‌عمق، لکه‌ها، تیرگی در پوست و لکه‌های ناشی از آفتاب در این روش قابل‌ درمان هستند و روشی بدون درد با میزان ریسک پایین است.

آنچه در این مطلب میخوانید

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش غیر تهاجمی است که از بلورهای ریز و یا سایر سطوح لایه برداری برای کمک به از بین بردن لایه سطحی سلولهای مرده پوست استفاده می کند. هنگامی که لایه زیرین پوست یا لایه بالایی پوست لایه برداری می شود، بدن آن را به عنوان صدمه تعبیر می کند. سپس به سرعت سلولهای از دست رفته پوست را با سلولهای جدید و سالم جایگزین می کند.

انواع میکرودرم ابریژن

در این نوع میکرودرم ابریژن سطح پوست توسط کریستال‌ های ساطع شده از یک هندپیس خراش اندازی ملایم و براق سازی می‌ شود. در این روش سلول‌ های مرده پوست در یک فرآیند ثانویه در هندپیس مشابه یا به همراه کریستال‌ ها ساکشن می‌ شوند.

در این نوع از میکرودرم ابریژن توسط یک هندپیس سر الماسی سلول‌ های مرده روی پوست خراشیده شده و لایه برداری انجام می‌ گیرد. در این روش نیز طی یک فرایند ثانویه یا در هندپیس مشابه سلول های مرده ساکشن می‌ شوند. برای پوست‌ های حساس یا قسمت‌ هایی از پوست مانند زیر چشم که حساس هستند روش میکرودرم ابریژن سر الماسی مناسب‌ تر است. برای اینکه تأثیرگذاری این روش برای جوانسازی پوست مؤثرتر باشد می‌ توان آن را با یک روش لایه‌ برداری پوست صورت شیمیایی ملایم ترکیب کرد.

Hydrodermabrasion یک روش جدید و به روز از میکرودرم ابریژن است. این روش ترکیب تزریق هم زمان پوستی محصولات و همچنین لایه‌ برداری بدون کریستال می باشد. تمامی مراحل تولید کلاژن را تحریک می‌ سازد. جریان خون در پوست شما به حداکثر می‌ رسد.

میکرودرم ابریژن

کاربرد میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای اکثر انواع و رنگ های پوستی روشی مطمئن به جهت جوانسازی پوست محسوب می شود. روش ذکر شده برای انواع مشکلات پوستی از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

فواید میکرودرم ابریژن

  1. در کنار انجام این روش درمانی می‌توانید دیگر روش‌های درمانی را به طور همزمان انجام دهید. معمولاً کسانی که میکرودرم انجام می‌دهند در کنار آن از تزریق ژل، بوتاکس و میکرونیدلینگ هم استفاده می‌کنند.
  2. طول درمان با روش میکرودرم ابریژن کوتاهتر از سایر روش‌های درمانی است و تنها به چند جلسه کوتاه نیاز دارید.
  3. بعد از اولین جلسه می‌توانید نتیجه آن را روی پوست خود مشاهده کنید.
  4. این روش درمانی بدون درد بوده و هیچ نیازی به بی‌حسی موضعی ندارد.

نحوه انجام میکرودرم ابریژن

میکرودرم روشی است که به وسیله یک دستگاه به نام میکرودرم ابریشن انجام می‌شود. این دستگاه دارای یک کانال بلند با پوشش سری پلاستیکی است که روی پوست صورت کشیده می‌شود. هنگام انجام میکرو دو عمل انجام می‌شود. اول: کشش پوستی (ساکشن پوست) که با فشار منفی ایجاد شده توسط دستگاه است و دوم: پاشیدن پودر هیدروکسید آلومینیم بر سطح پوست. در روش میکرودرم ‌ابریژن، ذرات بسیار ریزی با فشار و سرعت بالا بر روی پوست صورت اسپری می‌شوند و به طور همزمان این ذرات و پوسته ‌های برداشته شده از صورت توسط دستگاه مکنده، مکش می‌شوند. ذرات مورد استفاده در روش میکرودرم پوست می‌تواند بسیار متفاوت باشد و شامل بلورهای(کریستال‌های) نمک آلومینیوم، بلورهای سدیم بیکربنات و حتی بلورهای سیدم کلراید(نمک طعام) می‌شود. حرکت سریع دانه‌های بلور که با فشار زیاد به پوست اسپری می‌شوند، موجب کنده شدن پوسته‌ها از لایه‌ی خارجی پوست به نام اپیدرم می‌شود.

اقدامات قبل از انجام میکرودرم ابریژن

  1. از برنزه کردن پوست چند هفته قبل از انجام این پروسه باید خودداری کنید.
  2. از حمام آفتاب، اسپری یا کرم های برنزه حداقل یک هفته قبل از میکرودرم خودداری کنید.
  3. صورت و گردن را با تمیزکننده های غیر صابونی و غیر روغنی قبل از هر جلسه درمانی بشویید.
  4. 24 تا 72 ساعت قبل از جوانسازی پوست با استفاده از این تکنیک، از هیچ گونه کرم لایه برداری استفاده نکنید.
  5. پیش از اقدام به انجام پروسه نامبرده توجه داشته باشید که از چند وقت قبل نباید جراحی لیزر یا الکترولیز داشته باشید.
  6. متقاضیانی که لایه برداری شیمیایی یا سایر مراقبت های پوستی مانند تزریق کلاژن را اخیراً انجام داده اند، دو تا سه هفته باید منتظر بمانند.

مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن

  1. بعد از انجام میکرودرم ابریژن پوست نازک می شود، پس باید در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  2. کرم ضد آفتاب را 3 ساعت یک بار تمدید کنید.
  3. روز انجام میکرودرم حمام نکنید.
  4. توصیه می شود که آقایان تا 12 ساعت بعد از میکرودرم ابریژن موی صورت خود را اصلاح نکنند.
  5. از کمپرس های خنک کننده استفاده کنید.
  6. می توانید از کرم های ضد التهاب استفاده کنید.
  7. از لوسیون و لوازم آرایشی تا 48 ساعت استفاده نکنید، این کار باعث ملتهب شدن پوست خواهد شد.

تعداد جلسات میکرودرم ابریژن

تعیین تعداد این جلسات بنا به شرایط پوست فرد، میزان درمان مورد نیاز، تکنیک مورد استفاده و… متفاوت است و پزشک متخصص تشخیص می دهد که چه تعداد جلسات برای شما کافی می باشد؛ اما معمولاً باید ماهی یک بار تا رسیدن به نتایج دلخواه انجام شود.

فاصله جلسات میکرودرم ابریژن

به طور کلی این جلسات می‎تواند با فاصله‎ی زمانی یک هفته تا یک ماه انجام شود.

زمان اثر گذاری میکرودرم ابریژن

تأثیر میکرودرم در هر فرد با توجه نوع پوست و مشکلات پوستی او متفاوت است؛ اما بعد از انجام اولین جلسه متوجه تغییرات در پوست خود می شوید. برای نتیجه گیری بهتر باید تعداد جلسات را تکمیل کنید.

میکردرم ابریژن مناسب چه کسانی است؟

میکرودرم ابریژن معمولاً برای اکثر افراد و با انواع مشکلات پوستی کاربرد دارد. با این حال ممکن است اثر این روش درمانی برای برخی افراد و برخی نگرانی های پوستی بیشتر باشد.

افرادی که از لحاظ جسمانی سالم باشند و بیماری های پوستی جزئی مانند جای جوش های سطحی و… دارند بهترین کاندیدا برای استفاده از میکرودرم هستند.

میکرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی است که برای افرادی مناسب است دارای چین و چروک های سطحی، لکه های پوستی، جای جوش های سطحی، آفتاب سوختگی، اسکارها و زخم های کوچک هستند.

این روش برای افرادی که بیماری های پوستی مانند روزاسه یا آکنه دارند نیز مؤثر است. روزاسه نوعی التهاب پوستی است که اکثراً روی بینی، گونه و پیشانی ایجاد می شود و با آکنه تفاوت دارد.

میکرودرم ابریژن برای چه افرادی مناسب نیست؟

آیا انجام میکرودرم ابریژن محدودیت سنی دارد؟

استفاده از این روش محدودیت سنی نداشته و افراد بعد از 18 سالگی در صورت لزوم می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

عوارض میکرودرم ابریژن

هر درمانی علاوه بر مزایای بسیاری که برای فرد به همراه دارد می‎تواند سبب بروز برخی عوارض و مشکلات نیز گردد. این عوارض در اغلب موارد موقتی و خفیف است و به مرور زمان از بین می‎رود. برخی از عوارض ناشی از میکرودرم ابریژن عبارت است از:

هزینه میکرودرم ابریژن

برآورد هزینه های این روش برای هر مراجعه کننده بستگی زیادی به میزان نیاز پوست شخص، تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، دستمزد پزشک معالج دارد و قیمت این روش ها در هر شهر متفاوت خواهد بود.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15

درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) با طب سوزنیدرمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) با طب سوزنی

یکی از موثرترین و طبیعی ترین روشهای درمان روده تحریک پذیر یا ibs طب سوزنی است که برای کاهش دردهای شکمی ، نفخ و اسهال و یبوست استفاده می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-11

درمان توانبخشی طب سوزنی برای کاهش عوارض سکته مغزیدرمان توانبخشی طب سوزنی برای کاهش عوارض سکته مغزی

سوزن درمانی یا طب سوزنی پس از سکته مغزی برای حل مشکلات گفتاری ، شناختی ، حرکتی ، مشکل در بلع و فلج یک طرفه موثر و مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-08