تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم - تلفن : 44615605 - 021

فواید عالی طب سوزنی در کاهش وزن و تناسب اندام

چاقی و اضافه وزن، یکی از مهم ترین مشکلات افراد جامعه کنونی در نظر گرفته می شود. افرادی که اضافه وزن دارند، از عدم اعتماد به نفس رنج می برند و به احتمال زیاد، درگیر مشکلات جسمی متعددی نیز هستند. استفاده گسترده از طب سوزنی برای کاهش وزن، در نتیجه تحولات وسیع رخ داده در این حوزه درمانی، نشان می دهد که این روش می تواند در کاهش وزن، نقش مؤثری داشته باشد. طب سوزنی متدی از طب سنتی چینی است که شامل قرار دادن سوزن های نازک در نقاط بسیار خاصی از بدن می باشد. این سوزن ها از طریق تحریک اعصاب کلیدی بدن که انرژی و متابولیسم را تنظیم می کنند یا از طریق تمرکز بر سیستم غدد درون ریز و کلیه ها برای درمان احتباس آب و تحریک تعادل عصبی و هورمونی، مورد استفاده قرار می گیرند. طب سوزنی روشی است کاملاً طبیعی و بدون عوارض که به دلیل اینکه در این علم از هیچ داروی شیمیایی استفاده نمی شود، افراد زیادی این روش را جایگزین روش های درمانی طب نوین کرده اند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای طب سوزنی گوش در لاغری

با استفاده از نقاط طب سوزنی معده و کلیه، می توان عملکرد سیستم گوارش را بهبود بخشید و حتی سطح دریافت مواد مغذی، توسط بدن را افزایش داد. با جلوگیری از هضم آهسته و بهبود سلامت روده، مشکلاتی از قبیل یبوست، نفخ و سایر مشکلات گوارشی که شما را بی تحرک نگه می دارد یا منجر به رسوب چربی می شود، برطرف می گردد.

انجام پروسه لاغری با سوزن درمانی، التهاب روده، ماهیچه ها و سایر بافت های بدن، متابولیسم را کند کرده، سیستم ایمنی را تحت فشار قرار داده و بر سلامت قلب و سیستم هضم غذا نیز تأثیر می گذارد. طب سوزنی با کاهش التهاب و تنظیم پاسخ ایمنی بدن در روند کاهش وزن، سطح استرس اکسیداتیو را کاهش داده و بدن شما را برای کاهش وزن اضافی در شرایط بهتری قرار می دهد.

تحریک اعصاب کلیه و سیستم غدد درون ریز، مانع از احتباس آب در بدن می شود. جلوگیری از احتباس آب اضافی در بدن ، یک راه سریع برای کاهش وزن و کمک به حفظ آن محسوب می گردد.

اگر سطح هورمون از حالت تعادل خارج شده باشد، بسیاری از فرآیندهای مختلف بدن از هضم غذا گرفته تا بهبود و عملکرد سیستم ایمنی ، به طور منفی تحت تأثیر قرار می گیرند. طب سوزنی در ایجاد تعادل سطح هورمون ها مؤثر است.

در روند لاغری با طب سوزنی ، سوزن های تحریک کننده ناحیه تیروئید می توانند عملکرد غده هیپوفیز شما را که یکی از نواحی کلیدی بدن در ارتباط با متابولیسم می باشد، افزایش دهند. این امر میزان چربی سوزی را افزایش داده و فعالیت های ورزشی و حتی فعالیت های روزانه شما را در سوزاندن کالری و کاهش وزن، مؤثرتر می نماید.

طب سوزنی باعث ترشح اندورفین، هورمون مؤثر در کاهش سریع استرس و اضطراب در بدن می شود. بسیاری از افراد در هنگام بالا بودن سطح هورمون های استرس یا احساس خستگی می کنند یا پرخوری می نمایند. طب سوزنی می تواند به از بین بردن این مشکلات کمک کند.

لاغری و تناسب اندام با طب سوزنی

مزایای استفاده از طب سوزنی لاغری

آیا طب سوزنی برای لاغری مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد که تحریک برخی نقاط خاص مانند گوش به توازن و تعادل هورمون هایی که در کاهش ولع برای خوردن و اشتها نقش دارند کمک می کند. طب سوزنی می تواند دو هورمون مؤثر در کاهش وزن را تحت تأثیر قرار دهد :

  1. هورمون گرلین ( Ghrelin ) : اشتها و تحریک غذا خوردن را کنترل می کند.
  2. لپتین : ذخیره چربی و متابولیسم را تنظیم می نماید.

با تحریک این دو هورمون ، طب سوزنی می تواند حرص و ولع و اشتهای شما را کاهش داده، گوارش را بهبود بخشیده و متابولیسم را تقویت نماید.

نقاط حساس در طب سوزنی لاغری

برای طب سوزنی برای لاغری معمولاً این نواحی از بدن را هدف قرار می‌دهند:

در سال‌های اخیر، گوش‌درمانی با طب سوزنی برای کاهش‌وزن، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. گوش یکی از متراکم‌ترین قسمت‌های بدن برای پایانه‌های عصبی است که در سراسر بدن به هم متصل هستند و ناحیه‌ای است که پزشکان طب سوزنی برای کاهش‌وزن هدف قرار می‌دهند. اعتقاد بر این است که میل به غذا را می‌توان با دستکاری نقاط روی گوش کنترل کرد. طب سوزنی گوش کنار رژیم غذایی، برای کاهش‌وزن و واکنش‌های التهابی مؤثر است و می‌تواند به‌عنوان یک گزینه درمانی هم‌افزایی برای کنترل چاقی استفاده شود.

سایر نقاط حساس در طب سوزنی برای لاغری برخی دیگر از نقاطی که در دسته روش‌های لاغری با طب سوزنی قرارمی‌گیرند، عبارتند از:

روش کار با طب سوزنی در کاهش وزن

در فرآیند اول پزشکان با وارد کردن سوزن های نازک و مخصوص طب سوزنی در نقاط خاصی از بدن، منجر به تأثیرگذاری بر روی گره های عصبی موجود در محل شده و یکسری واکنش های شیمیایی خاص در بدن ایجاد می کند که در واقع این واکنش ها باعث تحریک فعالیت های متابولیکی بدن و در نتیجه موجب ترشح هورمون هایی برای جلوگیری از پرخوری عصبی و افزایش میزان سوخت و سوزن بدن و تحریک چربی سوزی می شود. در فرآیندی دیگر پزشکان با ورود سوزن به نقاط خاصی از بدن، منجر به تأثیر گذاری بر روی معده و دستگاه گوارش می شود. در واقع این سوزن ها اعصاب مربوط به دستگاه گوارش را تحریک کرده و سرانجام منجر به کاهش اشتها در بدن می شوند.

مدت زمان نتیجه مطلوب لاغری با طب سوزنی

مطالعات نشان می‌دهد کوتاه‌ترین زمان برای رسیدن به نتیجه، شش هفته و طولانی‌ترین زمان دوازده هفته بوده است.

تعداد جلسات مورد نیاز جهت لاغری با طب سوزنی

کسانی که می خواهند به روش طب سوزنی کاهش وزن داشته باشند و به اصطلاح تجربه لاغری با طب سوزنی را داشته باشند، بایستی حدود 12 تا 15 جلسه درمانی را پشت سر بگذارند. اصولاً پس از این تعداد جلسات، دوره درمانی فرد تکمیل می گردد یا ممکن است در صورت تشخیص متخصص طب سوزنی جهت درمان مجدد با گذشت 2 هفته یا یک ماه از آخرین جلسه درمانی به کلینیک مراجعه کند.

کاندیدای نامناسب لاغری با طب سوزنی

هزینه طب سوزنی لاغری

از جمله مواردی که در قیمت طب سوزنی برای کاهش وزن دخالت دارند می توان به تعداد جلسات مورد نیاز، تعداد سوزن های مورد استفاده و دستمزد پزشک اشاره کرد.

عوارض احتمالی طب سوزنی در لاغری

برای آگاهی از نقش پی آر پی در شادابی و جوانسازی پوست کلیک کنید.


آدرس : تهران ، همت غرب ، خيابان شهيد كبيرى طامه ، بین لاله چهارم و پنجم ، پلاك 50 ، طبقه سوم
تلفن : 44615605 - 021نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

درمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زدهدرمان درد کتف و شانه با طب سوزنی؛ سوزن درمانی شانه یخ زده

طب سوزنی یک گزینه درمانی طبیعی و بدون نیاز به جراحی برای درد های کتف و شانه ناشی از شانه یخ زده، تاندونیت، بورسیت و یا گرفتگی عضلات شانه و کتف است. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-24

فواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردنفواید طب سوزنی برای درمان گردن درد و دیسگ گردن

طب سوزنی گردن به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیرتهاجمی برای درمان دیسک گردن و گرفتگی عضلات و آرتروز گردن مورد استفاده قرار می گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-20

آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟آیا طب سوزنی باعث لیفت و رفع افتادگی صورت می شود ؟

طب سوزنی با تحریک نواحی خاصی از پوست جریان خون را افزایش داده و تولید کلاژن را تقویت می کند. این فرآیند موجب بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست می شود ...

تاریخ انتشار : 1403-06-15